Over de functie Medewerker klantenservice


Je wordt Medewerker klantenservice als je een opleiding bij Fabius opleidingen afrondt. Daarmee ben je een veelgevraagde medewerker van grotere bedrijven. Het is voor een grotere onderneming belangrijk om zijn klanten tevreden te houden en ze zo goed mogelijk te helpen bij hun vragen. Als medewerker klantenservice is je belangrijkste taak het te woord staan van klanten, in het echt of via de telefoon, en/of om correspondentie te voeren via de computer. Je helpt klanten om de door hen gewenste product of dienst te vinden, beantwoordt vragen over producten, levertermijnen en bestellingen, en lost op een professionele manier klachten en problemen op.  Een medewerker klantenservice vindt het uiteraard leuk om veel contact te hebben met anderen. Zowel met klanten als met collega’s, die je soms om hulp vraagt of ondersteuning biedt. Je bent erg servicegericht, kan goed naar mensen luisteren en je in hen verplaatsen, en je kunt mensen overtuigen dat een bepaalde oplossing de beste is. Om dit een dag lang te kunnen doen heb je veel energie en je gaat niet bij de pakken neerzitten als er iets tegenzit (bijvoorbeeld een boze klant). Je kan werken met targets en bent nauwkeurig in het vastleggen van afspraken en andere gegevens.

Wat leer je bij de opleiding Medewerker klantenservice?

Het belangrijkste onderdeel van deze opleiding is gesprekstraining. Je oefent je in gesprekken met klanten in veel verschillende situaties die je op de werkvloer tegen zult komen. Je leert overtuigen, onderhandelen en doorgronden wat een klant wil of nodig heeft. Doordat je je kan verplaatsen in de klant en zijn behoeftes kan je commerciële kansen creëren en voor nieuwe verkopen zorgen (cross-selling en upselling). Ook leer je om te gaan met moderne communicatie zoals social media en chatkanalen. Je leert om klanten te informeren over nieuwe producten en ontwikkelingen die voor hen interessant zijn.

Welke mogelijkheden heb je als Medewerker klantenservice?

Medewerker klantenservice is een veelgevraagd beroep: het vormt zo’n 3% van alle werkenden in Nederland. Het is voor bedrijven steeds belangrijker dat hun klanten tevreden zijn en positief over het bedrijf spraken. Daarom is de verwachting dat het beroep van medewerker klantenservice steeds verder in populariteit toeneemt.

Gastblog

baanKlantenservicemedewerkerwerk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *